Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2017-09-13
Co przyciąga polskiego konsumenta do półki sklepowej?

Polacy wciąż chętnie robią zakupy w sklepach tradycyjnych. Co ich do tego skłania i z czego wynika niechęć do sklepów online? Czy Polacy planują swoje zakupy czy kupują impulsywnie i pod wpływem emocji? Odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące zachowań konsumenckich Polaków dostarczają wyniki badania przeprowadzonego przez Agencję Freebee.

Jak pokazały wyniki badania Agencji Freebee „Quo Vadis polski konsumencie?” (zrealizowanego we współpracy z SW Research), aż 90% Polaków deklaruje, że zawsze lub zazwyczaj planuje swoje codzienne zakupy, a jedynie 2% stwierdziło, że nie planuje ich w ogóle. Polacy na poziomie deklaracji, nie mają skłonności do zakupów impulsywnych.

Ciekawszym zjawiskiem jest wzrost tendencji do planowania zakupów, odwrotnie proporcjonalny do wzrostu wielkości miejsca zamieszkania – do nieplanowania codziennych zakupów przyznało się aż o 50% więcej mieszkańców największych polskich miast, w stosunku do mieszkańców wsi.

– Paradoksalnie, mimo powszechnych deklaracji o skrupulatnym planowaniu wydatków, wielu Polaków często żałuje swoich zakupów. Jedynie 25% ankietowanych stwierdziło, że nigdy nie dokonują transakcji, których później żałują. Dlatego też bardzo ważne, zarówno w przypadku sklepów stacjonarnych, jak i internetowych, są polityki zwrotów i reklamacji – twierdzi Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee.

72% ankietowanych kobiet zadeklarowało, że podczas zakupów zastanawia się, czy nie są one nazbyt obciążające dla domowego budżetu.

Większość dokonywanych przez Polaków zakupów impulsywnych, jest związana z ceną oferowanych produktów. Ponad 77% ankietowanych w badaniu Agencji Freebee przyznało, że jest bardziej skłonna do impulsywnego zakupu, jeśli cena jest niska, otrzymają rabat lub korzystają w wyprzedaży.

– To, co może pomóc marketerom w efektywnym dysponowaniu budżetami reklamowymi to fakt, że jedynie 3,5% ankietowanych wskazało różne formy reklamy tradycyjnej, jako mające dla nich jakiekolwiek znaczenie w procesie zakupowym. Działanie pod wpływem reklam zadeklarowało mniej osób niż działanie pod wpływem rekomendacji innych (9%). Jest to sygnał dla sieci handlowych, do przeniesienia części budżetów marketingowych w stronę budowania relacji z klientami – mówi Dominika Adasiewicz-Skorupka, Loyalty Strategy Manager Agencji Freebee.

Co przyciąga polskiego klienta do półki sklepowej?

Polacy, mimo iż nadal wymieniają cenę jako kluczowy czynnik wpływający na ich decyzje zakupowe (cena jest najważniejsza dla 26% badanych), zaczynają doceniać inne elementy występujące w procesie zakupowym, zdefiniowane przez Agencję Freebee jako wartość dodana. Należą do niej takie elementy jak: spersonalizowana oferta, wysoka jakość obsługi klienta, pozytywna opinia o sprzedawcy oraz marka i jest ona priorytetem dla 60% polskich konsumentów. Na pozacenowe aspekty zakupu częściej zwracają uwagę kobiety (65%) niż mężczyźni (55%).
Na podstawie tych danych można śmiało stwierdzić, że większość Polaków, posiada bardzo wiele cech Transaction Rexa, czyli opracowanego przez ekspertów Agencji Freebee profilu nowoczesnego, świadomego, wymagającego konsumenta. Aby sprostać konsumenckim wymaganiom sklepy i sieci handlowe muszą postawić na personalizację – dla 23% polskich konsumentów, jest ona głównym katalizatorem zakupu (zwłaszcza dla kobiet – 26,5%, trochę mniej dla mężczyzn – 19%). Jest to czynnik znacznie bardziej istotny niż np. marka, która w przypadku sprzedaży produktów codziennej potrzeby, motywuje stosunkowo niewielką grupę konsumentów (mężczyźni zwracają na nią jednak uwagę 2 razy częściej niż kobiety).

Z punktu widzenia sieci handlowych, jedno z najważniejszych pytań brzmi: co sprawia, że konsument odwiedza konkretny sklep stacjonarny? Dzięki badaniu Agencji Freebee okazało się, że jednym z najważniejszych czynników jest wygoda. Czynniki takie jak niewielka odległość od sklepu, komfort dojazdu czy po prostu przyzwyczajenie, decydują o wyborze konkretnego punktu sprzedaży w przypadku prawie 40% konsumentów. W drugiej kolejności, dla około 18% badanych, najważniejsza jest stała oferta produktowa.

Źródło: www.portalspozywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Handel w niedziele: Co dalej z projektem?
-Małpka chce znaleźć nowego inwestora branżowego
-Afryka trudna dla biznesu
-Black Friday najważniejszym dniem listopada dla e-commerceBlack Friday najważniejszym dniem listopada dla e-commerce
-Koszyk cen: jaja i pomidory podbijają ceny w dyskontach
-PRCH: Zakaz handlu w niedziele doprowadzi do fali zamknięć małych sklepów
-Coraz więcej szykan dla polskich firm we Francji
-Organizacje rolnicze apelują o układ handlowy pomiędzy Wielką Brytania i Unią Europejską
-Badanie: Millenialsi oczekują szybszej dostawy, ale nie chcą za nią dopłacać
-KIPDiP: Zakaz uboju rytualnego zablokuje rozwój polskiego drobiarstwa na lata
-II edycja Food Show - zapraszamy w 11-13 marca 2018 r. do Katowic!
-Statystyczny Polak ma do wydania rocznie ponad 28 tys. zł
-Stanisław Magdij na FRSiH: Mniejsi dostawcy są coraz bardziej elastyczni
-Marcin Suski na FRSiH: Dostawcy produktów wegetariańskich rosną w siłę


 
Archiwum
- Listopad 2017
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.